Om de spaarrekening te kiezen die het best u past, baseert u zich op een aantal criteria.
Vergelijk de spaarrekeningen van Rabobank.be met uw huidige spaarrekening.
Met de Rabo Rentecalculator hebt u op elk ogenblik zicht op de rentesituatie van uw Rabo spaarrekeningen:
Op de ‘Kalender getrouwheidspremies’ van de Rabo Rentecalculator krijgt u een detailoverzicht van alle lopende en verworven getrouwheidspremies op uw rekening. U ziet dus wanneer u de getrouwheidspremies zult verwerven (d.i. wanneer u er recht op hebt) en wanneer ze effectief worden uitbetaald. Zo kunt u inschatten welke impact het afhalen van uw spaargeld op uw lopende getrouwheidspremies heeft en wanneer u het geld het best afhaalt.
Met de ‘Afhalingssimulator’ berekent u welk effect een afhaling van uw kapitaal (geheel of gedeeltelijk) op de getrouwheidspremies van uw Rabo Spaarrekening heeft. U voert hiervoor het bedrag in dat u wilt afhalen en de geplande datum van afhaling. In een pdf-document leest u het resultaat van de simulatie en kent u dus het verschil in getrouwheidspremie als u het geld niet afhaalt.
We beseffen dat een mobiele oplossing voor een deel van onze klanten een belangrijke vereiste is. Een mobiele applicatie staat daarom hoog in onze prioriteitenlijst. We kunnen ons helaas nog niet vastpinnen op een exacte datum voor de lancering van een nieuwe mobiele applicatie.
BIC, kort voor Bank Identifier Code, identificeert de bank. Het BIC-nummer van Rabobank.be is RABOBE22.
IBAN staat voor 'International Bank Account Number' en geeft uw rekeningnummer weer. Het IBAN-nummer vervangt het vroegere nationale rekeningnummer van 12 cijfers. Belgische IBAN-nummers tellen 16 tekens en zien er zo uit:
Op de beveiligde site voert u uw overschrijving als volgt uit:
Online overschrijvingen van uw Rabo-rekeningen naar een andere bank gebeuren erg snel. Voert u uw overschrijving op een werkdag voor 13 uur ’s middags uit? Dan wordt het bedrag dezelfde dag nog aan de begunstigde bank overgemaakt en staat het meestal dezelfde dag nog op de andere rekening.
Probeer uw overschrijvingsopdrachten op weekdagen in te voeren, bij voorkeur in de voormiddag. Doet u een overschrijving tijdens een weekend, op een feestdag, bank holiday of er vlak voor, dan verwerken we uw opdracht de eerstvolgende werkdag.
De rentevergoeding hangt niet samen met het moment waarop u geld naar Rabobank.be overschrijft. Daarvoor zijn drie redenen:
Of u nu in januari, juni, oktober of december stort, het levert geen grote verschillen op in de rentevergoeding.
Tip: De getrouwheidspremie wordt iets sneller uitbetaald als de storting vlak voor – in plaats van vlak na – het begin van een nieuw trimester (januari, april, juli, oktober) op uw rekening aankomt. Op grote bedragen kan dat soms een verschil opleveren van enkele euro’s per jaar.
Voordat u geld van een andere bankrekening naar Rabobank.be overmaakt, controleert u best of u de lopende getrouwheidspremie bij de bank hebt ontvangen.
Houd uw digipass bij de hand om de wijziging of verwijdering van uw overschrijving te bevestigen.
Op de beveiligde site vraagt u als volgt uw rekeninguittreksels op:
Wenst u te beschikken over uw uittreksels die ouder zijn dan 2 jaar? Gelieve contact met ons op te nemen.
We bewaren uw rekeninguittreksels tot 2 jaar na datum. U vindt ze op deze manier op de beveiligde site:
Wenst u te beschikken over uw uittreksels die ouder zijn dan 2 jaar? Gelieve contact met ons op te nemen.
Transactielimiet ? | Daglimiet ? | Weeklimiet ? | |
---|---|---|---|
Tussen eigen rekeningen | Ongelimiteerd | Ongelimiteerd | Ongelimiteerd |
Externe overschrijvingen | 50.000 euro Kan verhoogd worden tot 100.000 euro |
50.000 euro Kan verhoogd worden tot 100.000 euro |
100.000 euro Kan verhoogd worden tot 500.000 euro |
Op de beveiligde site kunt u uw limieten makkelijk aanpassen:
Op de beveiligde site kunt u controleren of uw overschrijving werd uitgevoerd:
Bovenaan staat uw recentste overschrijving. Zoekt u een verrichting die u een tijd geleden hebt ingevoerd? Klik op 'Zoek een verrichting' en geef de gewenste criteria in.
De verrichtingen op uw rekeningen vindt u op de beveiligde site:
Bovenaan staat uw recentste overschrijving. Zoekt u een verrichting die u een tijd geleden hebt ingevoerd? Klik op 'Zoek een verrichting' en geef de gewenste criteria in.
Op de beveiligde site beheert u uw begunstigen. Dat doet u als volgt:
Om een nieuwe begunstigde aan het adresboek toe te voegen:
Om een bestaande begunstigde te wijzigen of te verwijderen:
Al uw aanpassingen bevestigt u met uw digipass.
Een geblokkeerde rekening kan verschillende oorzaken hebben. Contacteer onze klantendienst om te weten te komen wat er precies aan de hand is.