Techniek

Bankieren via het internet, of onlinebankieren, is heel eenvoudig. Via ‘Mijn rekeningen’ logt u in op onze beveiligde site. Hiervoor hebt u uw digipass en uw persoonlijke pincode nodig. Op onze beveiligde webpagina’s doet u al uw verrichtingen zonder extra hardware of software.

Lees hoe u aan de slag gaat met uw digipass

Zowel het beveiligde als het publieke deel van onze website werken via een beveiligde verbinding. Dit herkent u aan de ‘https’ en het slot-icoontje in de adresbalk. Zo weet u zeker dat u op de echte website van Rabobank.be surft.

Lees meer over veilig onlinebankieren

Installeer altijd een up-to-date besturingssysteem en de recentste browserversie. Zo voorkomt u veiligheidsrisico’s van verouderde browsers waar de laatste beveiligingsupdates vaak ontbreken. Surfen gaat bovendien een pak makkelijker.

Onze website ondersteunt:

Besturingssytemen:

  • Windows 10,
  • Windows 8,
  • Windows 7,
  • OS X 10.8+,

Browsers:

Raakt u niet online of krijgt u foutmeldingen op uw scherm? Contacteer dan onze klantendienst op 03 289 28 88 of info@rabobank.be.

De boodschap ‘Sorry, de pagina die u zoekt is niet beschikbaar’ betekent dat de verbinding met onze server verbroken werd. U kunt dit oplossen door uw tijdelijke internetbestanden en cookies te verwijderen.

Blijft u deze foutmelding krijgen, dan zetten we u zo snel mogelijk weer op weg. Bezorg ons hiervoor onderstaande gegevens op info@rabobank.be:

  • de naam van uw browser (bv. ‘Internet Explorer 10.0’),
  • het IP-adres (u vindt dit terug via www.whatismyipaddress.com),
  • het type netwerklocatie (thuis, op het werk, via een publiek netwerk...),
  • het tijdstip (datum en uur),
  • een schermafdruk met de specifieke foutmelding.

U krijgt deze foutmelding omdat uw browser de vereiste ‘cookie’ niet accepteert. Cookies zijn kleine, eenvoudige tekstbestanden die wij op uw computer, tablet of mobiele telefoon plaatsen als u onze website bezoekt. Dankzij deze cookies bewaren we informatie over uw websitebezoek.

Lees meer over cookies

Om probleemloos op onze beveiligde site in te loggen, past u uw internetopties aan. Dat doet u zo:

Met Internet Explorer

  • Klik op het tandwiel rechtsboven in de browserwerkbalk en kies ‘Internetopties’ (Internet options),
  • Kies de tab 'Beveiliging' (Security),
  • Klik op 'Trusted Sites',
  • Klik onder het kader op de knop 'Sites',
  • Vul in het invulveld 'www.rabobank.be' in en klik op 'Toevoegen' (Add),
  • Klik op 'Sluiten' (Close) en op 'Toepassen' (Apply) in het achterliggende venster.

Met Google Chrome

  • Klik op het pictogram met de drie horizontale streepjes in de browserwerkbalk,
  • Selecteer ‘Instellingen’ (Settings),
  • Klik onderaan de pagina op ‘Geavanceerde instellingen weergeven’ (Show advanced settings),
  • Klik in het gedeelte 'Privacy' op ‘Instellingen voor inhoud’ (Content settings),
  • Vink ‘Toestaan dat lokaal gegevens worden ingesteld (aanbevolen)’ (Allow local data to be set) aan,
  • Klik op ‘Uitzonderingen beheren’ (Manage exceptions),
  • Voeg *.rabobank.be toe,
  • Klik op ‘ok’ (Done).

Deze wijziging aan uw instellingen heeft geen gevolgen voor de veiligheid van uw internetverbinding of voor het overige gebruik van uw browser.

Een geblokkeerde rekening kan verschillende oorzaken hebben. Contacteer onze klantendienst om te weten te komen wat er precies aan de hand is.

De foutmelding Wat u moet doen
Uw gebruikersnummer en/of digipasscode zijn niet correct De pincode die u invoerde stemt niet overeen met de opgegeven gebruikersnaam. Controleer of deze gegevens juist zijn en of u de juiste digipass gebruikt. Niet opgelost? Neem contact op met onze Klantendienst.
You are disconnected / U bent uitgelogd

Krijgt u deze foutmelding bij het inloggen op de beveiligde site, dan weigert uw internetbrowser de ‘cookie’ van onze website te accepteren. Hoe u deze browserinstelling aanpast, leest u hier of vraagt u aan onze klantendienst.

U krijgt deze foutmelding ook als u al ingelogd bent op de beveiligde site, maar 10 minuten of langer niet navigeerde. U kunt gewoon opnieuw inloggen.

U moet wachten alvorens opnieuw in te loggen U hebt twee of meerdere keren na elkaar een pincode ingevoerd die niet overeenstemt met het opgegeven gebruikersnummer. Uw toegang is daardoor tijdelijk (max. 1 uur) geblokkeerd. Probeer later opnieuw. Twijfelt u over uw gebruikersnummer en/of pincode, neem contact op met onze Klantendienst.
Er is een onvoorziene fout opgetreden Er vond een communicatiestoornis plaats tussen uw computer en de bankapplicatie. Probeer later opnieuw. Contacteer bij blijvende problemen onze Klantendienst.
Wat uw ziet op uw digipass Wat u moet doen
1. PIN FAIL 4
U krijgt nog één kans om de juiste pincode in te voeren.
2. LOCK PIN[--------]
(dit getal varieert)

Uw digipass is geblokkeerd.
Bestaat de code uit 7 cijfers, dan kunt u uw digipass makkelijk zelf deblokkeren. Surf naar ‘Mijn rekeningen’ en klik op ‘Deblokkeer uw digipass’ in de rechterkolom. Volg het stappenplan om het toestel te deblokkeren.

Bestaat de code uit 8 cijfers, dan is de batterij volledig leeg en is uw digipass aan vervanging toe. Stuur ons het ingevulde en ondertekende formulier ‘Aanvraag vernieuwing digipass’ op, samen met een kopie van de identiteitskaarten van alle rekeninghouders. Wij bezorgen u een nieuwe digipass.

3. BATT1
(het eindcijfer begint bij 5 en loopt af naar 0)

De batterij is bijna leeg. Laat ons iets weten via een beveiligd bericht of stuur ons het ingevulde en ondertekende formulier ‘Aanvraag vernieuwing digipass’ op, samen met een kopie van de identiteitskaarten van alle rekeninghouders. Wij bezorgen u een nieuwe digipass.

4. LOCK DISABLE 4

De batterij van uw digipass is volledig leeg. Stuur ons het ingevulde en ondertekende formulier ‘Aanvraag vernieuwing digipass’ op, samen met een kopie van de identiteitskaarten van alle rekeninghouders. Wij bezorgen u een nieuwe digipass.

5. -00000000-

Verschijnt wanneer u de digipass laat vallen of wanneer u probeert om de batterij zelf te vervangen. Stuur ons het ingevulde en ondertekende formulier ‘Aanvraag vernieuwing digipass’ op, samen met een kopie van de identiteitskaarten van alle rekeninghouders. Wij bezorgen u een nieuwe digipass.

Wij kunnen hiervoor jammer genoeg nog geen exacte datum geven. Redenen daarvoor zijn:

  • Nieuwe wetgeving verplicht ons om momenteel te focussen op de aanpassing van onze website (in lijn met die nieuwe regelgeving).
  • De ontwikkeling van een nieuwe app hangt nauw samen met de ontwikkeling van een geheel nieuwe mobiele strategie.
  • Deze mobiele strategie komt er in samenwerking met de andere landen waarin Rabobank als online spaarbank actief is.
Wij staan voor u klaar.

Elke werkdag van 8:30 tot 19:00
Vrijdag tot 18:30

Stephane Ginestet Cathérine Hamelink
Gelieve een geldig telefoonnummer in te vullen. De verbinding is mislukt. Probeer het later nog een keer. Wij bellen u zo snel mogelijk terug.
En wij bellen u zo snel mogelijk terug