Bankieren via het internet, of onlinebankieren, is heel eenvoudig. Via ‘Mijn rekeningen’ logt u in op onze beveiligde site. Hiervoor hebt u uw digipass en uw persoonlijke pincode nodig. Op onze beveiligde webpagina’s doet u al uw verrichtingen zonder extra hardware of software.
Lees hoe u aan de slag gaat met uw digipass
Zowel het beveiligde als het publieke deel van onze website werken via een beveiligde verbinding. Dit herkent u aan de ‘https’ en het slot-icoontje in de adresbalk. Zo weet u zeker dat u op de echte website van Rabobank.be surft.
Installeer altijd een up-to-date besturingssysteem en de recentste browserversie. Zo voorkomt u veiligheidsrisico’s van verouderde browsers waar de laatste beveiligingsupdates vaak ontbreken. Surfen gaat bovendien een pak makkelijker.
Onze website ondersteunt:
Besturingssytemen:
Browsers:
Raakt u niet online of krijgt u foutmeldingen op uw scherm? Contacteer dan onze klantendienst op 03 289 28 88 of info@rabobank.be.
De boodschap ‘Sorry, de pagina die u zoekt is niet beschikbaar’ betekent dat de verbinding met onze server verbroken werd. U kunt dit oplossen door uw tijdelijke internetbestanden en cookies te verwijderen.
Blijft u deze foutmelding krijgen, dan zetten we u zo snel mogelijk weer op weg. Bezorg ons hiervoor onderstaande gegevens op info@rabobank.be:
U krijgt deze foutmelding omdat uw browser de vereiste ‘cookie’ niet accepteert. Cookies zijn kleine, eenvoudige tekstbestanden die wij op uw computer, tablet of mobiele telefoon plaatsen als u onze website bezoekt. Dankzij deze cookies bewaren we informatie over uw websitebezoek.
Om probleemloos op onze beveiligde site in te loggen, past u uw internetopties aan. Dat doet u zo:
Met Internet Explorer
Met Google Chrome
Deze wijziging aan uw instellingen heeft geen gevolgen voor de veiligheid van uw internetverbinding of voor het overige gebruik van uw browser.
Een geblokkeerde rekening kan verschillende oorzaken hebben. Contacteer onze klantendienst om te weten te komen wat er precies aan de hand is.
De foutmelding | Wat u moet doen |
---|---|
Uw gebruikersnummer en/of digipasscode zijn niet correct | De pincode die u invoerde stemt niet overeen met de opgegeven gebruikersnaam. Controleer of deze gegevens juist zijn en of u de juiste digipass gebruikt. Niet opgelost? Neem contact op met onze Klantendienst. |
You are disconnected / U bent uitgelogd |
Krijgt u deze foutmelding bij het inloggen op de beveiligde site, dan weigert uw internetbrowser de ‘cookie’ van onze website te accepteren. Hoe u deze browserinstelling aanpast, leest u hier of vraagt u aan onze klantendienst. U krijgt deze foutmelding ook als u al ingelogd bent op de beveiligde site, maar 10 minuten of langer niet navigeerde. U kunt gewoon opnieuw inloggen. |
U moet wachten alvorens opnieuw in te loggen | U hebt twee of meerdere keren na elkaar een pincode ingevoerd die niet overeenstemt met het opgegeven gebruikersnummer. Uw toegang is daardoor tijdelijk (max. 1 uur) geblokkeerd. Probeer later opnieuw. Twijfelt u over uw gebruikersnummer en/of pincode, neem contact op met onze Klantendienst. |
Er is een onvoorziene fout opgetreden | Er vond een communicatiestoornis plaats tussen uw computer en de bankapplicatie. Probeer later opnieuw. Contacteer bij blijvende problemen onze Klantendienst. |
Wat uw ziet op uw digipass | Wat u moet doen |
---|---|
1. PIN FAIL 4
|
U krijgt nog één kans om de juiste pincode in te voeren.
|
2. LOCK PIN[--------]
(dit getal varieert) |
Uw digipass is geblokkeerd. Bestaat de code uit 8 cijfers, dan is de batterij volledig leeg en is uw digipass aan vervanging toe. Stuur ons het ingevulde en ondertekende formulier ‘Aanvraag vernieuwing digipass’ op, samen met een kopie van de identiteitskaarten van alle rekeninghouders. Wij bezorgen u een nieuwe digipass. |
3. BATT1
(het eindcijfer begint bij 5 en loopt af naar 0) |
De batterij is bijna leeg. Laat ons iets weten via een beveiligd bericht of stuur ons het ingevulde en ondertekende formulier ‘Aanvraag vernieuwing digipass’ op, samen met een kopie van de identiteitskaarten van alle rekeninghouders. Wij bezorgen u een nieuwe digipass. |
4. LOCK DISABLE 4
|
De batterij van uw digipass is volledig leeg. Stuur ons het ingevulde en ondertekende formulier ‘Aanvraag vernieuwing digipass’ op, samen met een kopie van de identiteitskaarten van alle rekeninghouders. Wij bezorgen u een nieuwe digipass. |
5. -00000000-
|
Verschijnt wanneer u de digipass laat vallen of wanneer u probeert om de batterij zelf te vervangen. Stuur ons het ingevulde en ondertekende formulier ‘Aanvraag vernieuwing digipass’ op, samen met een kopie van de identiteitskaarten van alle rekeninghouders. Wij bezorgen u een nieuwe digipass. |
Wij kunnen hiervoor jammer genoeg nog geen exacte datum geven. Redenen daarvoor zijn:
Elke werkdag van 8:30 tot 19:00
Vrijdag tot 18:30