Bankieren via het internet, of onlinebankieren, is heel eenvoudig. Via ‘Mijn rekeningen’ logt u in op onze beveiligde site. Hiervoor hebt u uw digipass en uw persoonlijke pincode nodig. Op onze beveiligde webpagina’s doet u al uw verrichtingen zonder extra hardware of software.
Lees hoe u aan de slag gaat met uw digipass
Zowel het beveiligde als het publieke deel van onze website werken via een beveiligde verbinding. Dit herkent u aan de ‘https’ en het slot-icoontje in de adresbalk. Zo weet u zeker dat u op de echte website van Rabobank.be surft.
Installeer altijd een up-to-date besturingssysteem en de recentste browserversie. Zo voorkomt u veiligheidsrisico’s van verouderde browsers waar de laatste beveiligingsupdates vaak ontbreken. Surfen gaat bovendien een pak makkelijker.
Onze website ondersteunt:
Besturingssytemen:
Browsers:
Raakt u niet online of krijgt u foutmeldingen op uw scherm? Contacteer dan onze klantendienst op 03 289 28 88 of info@rabobank.be.
De boodschap ‘Sorry, de pagina die u zoekt is niet beschikbaar’ betekent dat de verbinding met onze server verbroken werd. U kunt dit oplossen door uw tijdelijke internetbestanden en cookies te verwijderen.
Blijft u deze foutmelding krijgen, dan zetten we u zo snel mogelijk weer op weg. Bezorg ons hiervoor onderstaande gegevens op info@rabobank.be:
U krijgt deze foutmelding omdat uw browser de vereiste ‘cookie’ niet accepteert. Cookies zijn kleine, eenvoudige tekstbestanden die wij op uw computer, tablet of mobiele telefoon plaatsen als u onze website bezoekt. Dankzij deze cookies bewaren we informatie over uw websitebezoek.
Om probleemloos op onze beveiligde site in te loggen, past u uw internetopties aan. Dat doet u zo:
Met Internet Explorer
Met Google Chrome
Deze wijziging aan uw instellingen heeft geen gevolgen voor de veiligheid van uw internetverbinding of voor het overige gebruik van uw browser.
De foutmelding op de beveiligde site | Wat u moet doen |
---|---|
Uw gebruikersnummer en/of digipasscode zijn niet correct | De pincode die u invoerde stemt niet overeen met de opgegeven gebruikersnaam. Controleer of deze gegevens juist zijn en of u de juiste digipass gebruikt. Niet opgelost? Neem contact op met onze Klantendienst. |
You are disconnected / U bent uitgelogd |
Krijgt u deze foutmelding bij het inloggen op de beveiligde site, dan weigert uw internetbrowser de ‘cookie’ van onze website te accepteren. Hoe u deze browserinstelling aanpast, leest u hier of vraagt u aan onze klantendienst. U krijgt deze foutmelding ook als u al ingelogd bent op de beveiligde site, maar 10 minuten of langer niet navigeerde. U kunt gewoon opnieuw inloggen. |
U moet wachten alvorens opnieuw in te loggen | U hebt twee of meerdere keren na elkaar een pincode ingevoerd die niet overeenstemt met het opgegeven gebruikersnummer. Uw toegang is daardoor tijdelijk (max. 1 uur) geblokkeerd. Probeer later opnieuw. Twijfelt u over uw gebruikersnummer en/of pincode, neem contact op met onze Klantendienst. |
Er is een onvoorziene fout opgetreden | Er vond een communicatiestoornis plaats tussen uw computer en de bankapplicatie. Probeer later opnieuw. Contacteer bij blijvende problemen onze Klantendienst. |
Dit toont uw digipass | Wat u doet |
---|---|
PIN FAIL
|
U krijgt 5 kansen om uw geheime pincode in te geven.
|
LOCK PIN 5634872
(dit getal is slechts een voorbeeld) LOCK PIN 56348721 (dit getal is slechts een voorbeeld) |
Uw digipass is geblokkeerd.
Bestaat de code uit 7 cijfers, dan kunt u uw digipass makkelijk zelf deblokkeren. Surf naar ‘Mijn rekeningen’ en klik op ‘Deblokkeer uw digipass’. Volg de stappen om het toestel te deblokkeren. Bestaat de code uit 8 cijfers, dan is de batterij volledig leeg en is uw digipass aan vervanging toe. Stuur een e-mail naar digipass@rabobank.be. U kan ook dit document per post naar ons sturen. Wij bezorgen u dan een nieuwe digipass. |
PINCONF FAIL
|
Uw persoonlijke pincode is onjuist ingevoerd. Voer twee keer een identieke pincode in.
|
BATT1
(het eindcijfer geeft de resterende looptijd van uw batterij aan en begint bij 5) |
De batterij is bijna leeg.
Stuur een e-mail naar digipass@rabobank.be. U kan ook dit document per post naar ons sturen. Wij bezorgen u dan een nieuwe digipass. |
LOCK DISABLE 4
|
De batterij van uw digipass is volledig leeg.
Stuur een e-mail naar digipass@rabobank.be. U kan ook dit document per post naar ons sturen. Wij bezorgen u dan een nieuwe digipass. |
-00000000-
|
Deze code verschijnt wanneer u de digipass laat vallen of wanneer u probeert om de batterij zelf te vervangen.
Stuur een e-mail naar digipass@rabobank.be. U kan ook dit document per post naar ons sturen. Wij bezorgen u dan een nieuwe digipass. |
We beseffen dat een mobiele oplossing voor een deel van onze klanten een belangrijke vereiste is. Een mobiele applicatie staat daarom hoog in onze prioriteitenlijst. We kunnen ons helaas nog niet vastpinnen op een exacte datum voor de lancering van een nieuwe mobiele applicatie.